Pozycjonowanie dziś, a kilka lat temu

Pozycjonowanie dziś, a jeszcze parę lat temu

Rozwój rynku SEO jest niezwykle dynamiczny. Z każdym okresem przybywają nowi profesjonaliści specjalizujący się w określonej dziedzinie. Nie są to inwestorzy, którzy liczą na duże korzyści finansowe, ale prawdziwi pasjonaci. Zauważyć należy fakt, że jeszcze 5 lat temu pozycjonowanie wyglądało inaczej, a cele SEO były zupełnie inne. Zdobywało się wiele linków, aby strona została wprowadzona do TOP 10, a następnie liczone były wejścia. Strona internetowa, która znajdowała się w TOP 10, zarabiała na siebie przez reklamy i nie były to wcale małe pieniądze. Obecnie cele SEO są zupełnie odmienne, natomiast samo pozycjonowanie stron stało się skomplikowanym systemem, który rozumieją tylko nieliczne osoby.

SEO w przeszłości

Na początku było to pozycjonowanie ograniczone. Gdy stawiało swoje pierwsze kroki, można było pozwolić sobie niemal na wszystko. Użytkownicy nie przejmowali się algorytmami Google, gdyż ich wówczas nie było. Tworzenie treści zapleczowych również nie stanowiło popularnego działania. Reklama przeprowadzana była za pośrednictwem forów internetowych oraz to list. W tamtym czasie zwyczajnie spamowało się na potęgę. W początkach związanych z rozwojem pozycjonowania pracy również było bardzo dużo. Niejednokrotnie zdobycie około 40 linków każdego dnia przyczyniało się do zapewnienia stronie potężnych możliwości.

SEO obecnie

Współcześnie pozycjonowanie w Polsce jest niezwykle innowacyjne. Nad pozycjonerami pieczę sprawują algorytmy Google, których zadaniem jest rozpracowanie określonego systemu. Co więcej, pozycjonowanie Białystok nie dotyczy tylko stron, ale także elementów takich jak blogi, fora, zdjęcia, filmy umieszczane na YouTube, a ponadto wiele innych platform internetowych. Innowacjom ulegają także skrypty, natomiast bez właściwej optymalizacji nie można myśleć o żadnym sukcesie w sieci internetowej. Dzisiejsze SEO oparte jest przede wszystkim o Content Marketing i związany jest z ogromną pracą copywriterów, dla których oprócz sztuki związanej z pisaniem duże znaczenie ma wiedza dotycząca samego pozycjonowania oraz programowania.

Najważniejsze cele SEO?

Podstawowym celem SEO i pozycjonowania nie jest umieszczenie strony internetowej w TOP 10, a promocja określonej marki. Podkreślić należy fakt, że obecność strony na wysokich pozycjach nie zawsze oznacza sukces. Obecnie agencje SEO bardziej skupiają swoją uwagę na utrzymywaniu wysokich pozycji współpracujących z nimi klientów kosztem pozyskiwania nowych, niedoświadczonych firm. Co więcej, prowadzenie Fanpage na Facebooku również do tego doprowadza, gdyż obecność w portalach społecznościowych jest bardzo dobrym sposobem na zdobywanie linków.