Jakość strony docelowej

Bardzo istotnym czynnikiem branym pod uwagę przez Google, ale również przez przeciętnego odwiedzającego, jest jakość naszej strony docelowej. Warto przyjrzeć się kilku czynnikom wpływającym na ten aspekt.
budowa strony internetowej

1. Przejrzystość strony – odwiedzający powinien bez problemów odnaleźć interesujące go informacje w wyraźnie określonych sekcjach. Dane kontaktowe powinny zostać umieszczone w widocznym miejscu, a całość strony być atrakcyjna wizualnie.
2. Trafność treści – informacje na stronie powinny być ściśle powiązane ze słowami kluczowymi. Co ważne, treści powinny być unikalne, różne od treści na stronach konkurencyjnych. Istotne jest także, aby informacje były użyteczne dla odwiedzającego, ponieważ w innym wypadku nie powróci na naszą witrynę.
3. Intuicyjna nawigacja – odwiedzający na pierwszy rzut oka powinien orientować się w którym miejscu znajdzie potrzebne mu informacje. Ważne jest również aby nie przeszkadzać w korzystaniu z witryny poprzez zbyt dużą liczbę otwierających się zakładek lub wyskakujących okienek.
4. Czas ładowania się strony – jest bardzo istotny aspekt, ponieważ długo otwierająca się strona może skutecznie zniechęcić odwiedzającego do pozostania na witrynie. Bardziej prawdopodobne, że nie czekając na załadowanie się do końca strony, postanowi poszukać innej, gdzie od ręki znajdzie potrzebne informacje.